Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Saaremaa Muuseum

SIHTASUTUS

Kuressaare linnus

avatud kuni 18.00

Aavikute maja

avatud kokkuleppel

Mihkli talu

avatud kokkuleppel

Sihtasutuse kantselei

E-R 09.00-17.00

Kuressaare linnus: vaata siit

Lossihoov 1
93810 Kuressaare

Saaremaa Muuseum Uudised Johannes Aavikut ja tema keeleuuendust tutvustav veebimäng

Johannes Aavikut ja tema keeleuuendust tutvustav veebimäng

MTÜ-l Saaremaailm on koostöös Saaremaa muuseumiga valminud Johannes Aavikut ja tema keeleuuendust tutvustav hariduslik veebimäng
Mäng on mõeldud eesti keele õpetajatele abivahendiks, et põhikooli vanema ja gümnaasiumiastme õpilastes äratada huvi Johannes Aaviku elutöö ja keele arengu vastu laiemalt. Sõnamängu mängides tuleb väljamõeldud sõnade seast ära arvata Johannes Aaviku pakutu. Mängus saab lugeda ka väikest ülevaadet Aaviku elust ja tööst ning uurida valikut Aaviku loodud uusi tüvisõnu, eesti murretest ja teistest keeltest laenatud sõnu, mida kasutame iga päev, aga ei mõtle enamasti nende päritolule.
Sõnamängu saab mängida saab mitu korda, sest laused vahelduvad. Mängu lõpus on võimalik oma tulemust Facebookis jagada. Mäng asub aadressil http://saaremaa.folklore.ee/aavik/.
Jaan Õispuu, Johannes Aaviku Seltsi juhatuse liige: „Mäng on väga põnev ja muudab mõneti kuiva sõnavaraõpetuse tänapäevaseks ja huvitavaks!”

Oliver Maaker, mängu sisu koostaja, kujundaja ja arendaja MTÜ-st Saaremaailm kirjeldas veebimängu loomist nii: „Projekt kujunes toredaks just tänu Aaviku värvika isiksuse avastamisele. Kahjuks takistavad käesoleva õppematerjali formaat ja enese küündimatus seda piisavalt „elevandilt” edasi andmast, aga keegi minust kangem kirjamees (jah, ma mõtlen sind, Kivirähk!) võiks küll Aaviku loost näiteks toreda näidendi kokku panna. Saaks vast natuke naerda ja natuke nutta ka.”
Mängu loomist rahastas rahvakultuuri keskus. Mängus kasutatud pildid on pärit Saaremaa muuseumist. Projekti konsultandid ja toimetajad olid Saaremaa muuseumist kultuurharidustöö projektijuht Anna-Liisa Õispuu ja teadusdirektor Olavi Pesti, Johannes Aaviku seltsist juhatuse liige Jaan Õispuu. Aaviku elu ja loominguga saab lähemalt tutvuda Johannes ja Joosep Aaviku majamuuseumis, mis asub Kuressaares aadressil Vallimaa 7.
Mängu idee algataja ja projektijuht oli Merit Karise; sisu koostaja, kujundaja ja arendaja Oliver Maaker, mõlemad MTÜ-st Saaremaailm.
Varasemad MTÜ Saaremaailm Saaremaa-teemalised veebiprojektid:
Saaremaa rahvariiete veebimäng.
Saaremaa mõistatuste ja ajalooliste paikade veebimäng „Seiklus Saaremaal”.
Saaremaa kihelkondade pärimuse veebikogumik „Söit, söit, söit Sörve poole”.